top of page
DSC00160.jpg

Festvåning i Uppsala 

Festlokal i  hjärtat av Uppsala

Om vår festvåning i Uppsla

Välkommen till vår eventlokal – den perfekta platsen för bröllop, dop, födelsedagsfiranden, konferenser och mycket mer!

Letar du efter en flexibel och unik lokal för ditt nästa event?

Vår eventlokal är idealisk för bröllop, disputationer, minnesstunder, dop, födelsedagsfiranden och konferenser. Vi erbjuder anpassningsbara salar för 15-250 personer, vilket gör oss till det perfekta valet för både små och stora evenemang!

Anpassningsbara lokaler

Hos oss hittar ni unika lokaler med imponerande takhöjd och en genomgående sekelskiftesstil.

Våra lokaler präglas av storslagen rymd, eleganta detaljer och stora fönster som släpper in ett fantastiskt naturligt ljus. Den historiska atmosfären skapar en tidlös inramning som enkelt kan anpassas efter er vision.

Oavsett om ni drömmer om ett exklusivt bröllop, ett stilfullt dop eller ett event med en mer dramatisk och mystisk känsla, kan vi skräddarsy miljön för att matcha era önskemål.

DSC00165.jpg
DSC00161.jpg

Två festsalar och en matsal med bar

Vår festvåning är på cirka 300 kvm och inkluderar två festsalar samt en matsal med bar – allt för att ge er och era gäster en komplett upplevelse.

Njut av dryck från vår vinkällare kombinerad med vällagad mat från vårt kök.

Oavsett om du planerar ett intimt bröllop eller en större konferens, garanterar vi en oförglömlig upplevelse. I våra rum får alla rum! 

  • Kan vi ha ceremoni med Urna på plats?
    Ja, det går att ordna en ceremoni hos oss med efterföljande fika eller mat.
  • Är lokalen rullstolsanpassad?
    Hela vår lokal är rullstolsanpassad. Det finns även en ramp vid ingången samt en handikappanpassad toalett. Vi hjälper er gärna också med in- och utpassage.
  • Kan ni ordna med blommor?
    Ja. Vi kan ordna med blomsterarrangemang och kransar.
  • Går det att visa något på en skärm om jag vill det?
    Ja! Vi har två stora bildskärmar samt en projektor om 157" som går att nyttja.
  • Finns det parkering nära?
    Ja. Utanför oss finns det 12 platser som Uppsala kommun hanterar. Det finns även gatuparkering i närområdet.
  • När måste min gästlista vara klar?
    Senast 14 dagar innan ert datum behöver vi en full allergilista samt totalt antal deltagare.
  • Får jag komma och kolla på lokalen?
    Självklart! Antingen bokar ni en visning eller så tittar ni själva in måndag - lördag mellan kl 11:00 och 15:00.
  • Hjälper ni till att planera min fest?
    Ja! När ni bokar festvåning med oss får ni hjälp av en koordinator som kan hjälpa er med allt från menyval till underhållning. Allt samlat i samma borg! Självklart utan extra kostnad för att er fest ska bli så bra som möjligt.
  • Vad ingår i lokalhyran?
    Vår lokalhyra är tänkt att täcka helheten. De vill säga att inga extra kostnader tillkommer. Hos oss får ni porslin, dukning, städning, bar, serveringspersonal mm. Allt inbakad i en kostnad.
  • Hjälper ni till med dekoration?
    Ja! Vi kan hjälpa er med allt från blommor till ballonger. Tillsammans planerar vi er fest och väljer ut den dekoration ni önskar!
  • När får vi tillgång till lokalen?
    Beroende på hur ni bokar varierar tiderna för tillgång. Normala fall 1 timme innan evenemangets start!

Boka visning!

Fyll i formuläret så återkommer vi för att boka en visning! 

Men, ni kan alltid besöka oss mån - lör 11:00 - 15:00

Ni kan också ringa 018 25 07 20

Vi återkommer snarast

bottom of page